Co zrobić, aby, to co napisałeś było przeczytane i spowodowało spodziewaną przez Ciebie reakcję?
Ponieważ zacząłem od strony internetowej to zacznę również od tekstów, które chcemy na niej zamieszczać i tego jak mają wyglądać i co zawierać.
AIDA to nie jest piękne imię fantastycznej brunetki, cz blondynki, ale skrótowy opis zasady obowiązującej już od lat w marketingu. Dotyczy ona wszelkich działań, jakie podejmujemy w tej dziedzinie i nigdy, ale to nigdy nie powinniśmy o niej zapominać i zawsze się nią kierować.
Rozszyfrujmy ten skrót:
A jak attention - czyli uwaga
I jak interest - czyli zainteresowanie
D jak desire - czyli potrzeba, pożądanie
A jak action - czyli akcja
Zadaniem tekstu na Twojej stronie musi być przede wszystkim przyciągnięcie uwagi do tego, co chcesz przekazać. Po otwarciu jej, oczom Twojego potencjalnego subskrybenta lub klienta powinien pojawić się przyciągający i przykuwający uwagę tytuł, obraz itp.
Najczęściej jest to przykuwający uwagę nagłówek. Nie będę tu się rozpisywał na temat nagłówków, bo o tym napiszę następnym razem, gdyż nagłówkom należy się odrębny post.
Jeżeli przyciągniesz już uwagę wchodzącego na Twoją stronę czytelnika, powinieneś natychmiast, postępując jak w filmach Alfreda Hitchcocka przejść do zainteresowania go, rozwijając myśl zawartą w nagłówku. Niech to będą najlepsze cechy Twojego produktu lub usługi. Niech zainteresują swoimi wyjątkowymi i niespotykanymi cechami, niech uruchomią jego wyobraźnię.
Uruchomienie wyobraźni jeszcze bardziej pobudza przejście do kolejnego stanu, do którego powinien przenieść się, widząc zawartość strony Twój czytelnik. Pokaż jak wiele korzyści ma Twoja propozycja, jak wiele jego potrzeb może zaspokoić. Postaraj się, aby te potrzeby dotyczyły osób, które są w Twojej grupie docelowej, które chcesz zainteresować współpracą z Tobą, które mają zbliżone potrzeby do Twoich. Wtedy zaistnieje najlepsza płaszczyzna porozumienia pomiędzy Tobą i czytelnikiem.
Kiedy przykułeś uwagę, zainteresowałeś i pokazałeś ile potrzeb może zaspokoić Twój potencjalny klient, czas do przejścia do akcji. W jak najbardziej wyeksponowany sposób pokaż o co ci po tych wszystkich zabiegach chodzi. Jeżeli chcesz, żeby zapisał się na Twoją listę mailngową, to po wymienieniu potrzeb oczom Twojego czytelnika powinien pojawić się formularz do zapisu na taką listę. Jeżeli coś sprzedajesz, to tu jest dobry moment do rozpoczęcia procesu zamówienia, jeżeli chcesz przekazać jakąś ideę lub czymkolwiek zainteresować czytelnika, to też odpowiednia chwila na taką akcję.
S - jak satisfaction czyli satysfakcja, to jeszcze jedna literka dodawana ostatnio do modelu AIDA.
Satysfakcja naszego klienta jest najlepszą rekomendacją. Powoduje, że klient wraca do nas po kolejny produkt, usługę, albo co najcenniejsze informuje innych klientów o nas i naszych propozycjach. Aby klient był przeszedł w taki stan duże znaczenie ma to, aby produkt czy usługa oferowana przez Ciebie miała faktycznie zalety, o których pisałeś oraz zaspokajała potrzeby, które wymieniałeś stosując model AIDA.
Pamiętaj, ze tworząc jakikolwiek tekst reklamowy, tworząc film wideo, tworząc stronę zawsze kieruj się tą zasadą. Przy czym kolejność występowania poszczególnych elementów musi być zachowana.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz