sobota, 26 marca 2011

Czy produkt jest ważny?

Bardzo często spotykasz się z tym dylematem. Jedni twierdzą, że produkt zupełnie nie ma znaczenia w biznesie mlm, inni za żadne skarby świata nie chcą wchodzić w interes jeżeli nie dotkną, powąchają, użyją itd.., aby dokładnie poznać, co będą sprzedawali.

Można podejść do sprawy rozpatrując ją na wielu płaszczyznach. Popatrzmy na nią z punktu widzenia Klienta, Producenta, a także Dystrybutora/Sprzedawcy.


Punkt widzenia Klienta jest dla nas chyba wszystkim najbliższy. Przecież każdy z nasz jest klientem. Wszystko, co kupiliśmy zostało nam sprzedane, w taki lub inny sposób, więc to oczywiste, że dla nas najważniejszy będzie towar, jego jakość, użyteczność, trwałość itd. Bierzemy pod uwagę bardzo różne kryteria oceny, ale zawsze przede wszystkim oceniamy towar. Inne aspekty sprzedaży schodzą na drugi plan.

Jeżeli chodzi o producenta to sprawa ma się nieco inaczej. Już dawno utarło się wielokrotnie sprawdzone w praktyce stwierdzenie, że o wiele łatwiej jest produkować niż sprzedawać. Nawet jeżeli produkt jest doskonałej jakości.

Pisałem już o firmie, która na światową skalę upowszechniła przeciętnego hamburgera. Spróbuj wyprodukować hamburgery i je sprzedawać. W jakim czasie osiągniesz takie wyniki jak McDonald's? W jakim czasie jesteś w stanie osiągnąć taką sprzedaż jak bliżej czy dalej położona od Ciebie taka placówka? Nawet jeżeli Twoje hamburgery są lepsze i zdrowsze od ich produktów.

Patrząc więc z tego punktu widzenia, to dla producenta produkt nie ma znaczenia. Znaczenie miał w trakcie prac nad przygotowaniem do produkcji, projektowaniem, czyli jak go jeszcze nie było. Teraz już jest i trzeba go sprzedać. Czyli dla producenta ważniejszy od produktów jest system sprzedaży. Jeżeli taki system zostanie opracowany i z powodzeniem wprowadzony w życie, to produkt zupełnie schodzi na plan dalszy.

Można produkować inne i będą się sprzedawać, bo system działa. Trzeba skupić się na jak najlepszej organizacji systemu, bo to krwiobieg całego organizmu naszego biznesu.

A co ze Sprzedawcą lub też Dystrybutorem? W mlm Sprzedawca i ludzie pozyskani przez niego to część tego krwiobiegu organizmu biznesu. Czyli zgodzę się z większością ludzi pracujących już od jakiegoś czasu w mlm, że produkt w trakcie rekrutacji nowych współpracowników zupełnie nie ma znaczenia.

Powiem więcej! Po wdrożeniu nowego współpracownika, na co kładziemy zwykle nacisk? Otóż na jego umiejętność znalezienia kolejnych osób do sieci dystrybucji.

Przede wszystkim produkt nie ma znaczenia bo:

PRZECIEŻ W MLM SPRZEDAJE SIĘ JUŻ PRAWIE WSZYSTKO!

Jakie więc ma dla Ciebie znaczenie produkt? No jakie?

Kompletnie żadnego!

Podejdźmy do sprawy z punktu widzenia pozyskiwania partnerów przez internet. W jaki sposób chcesz kogokolwiek pozyskać bez pokazania mu produktu? Otóż pokazując mu jakie narzędzia dostanie od Ciebie, aby mógł ten biznes prowadzić i przekazać te narzędzia swoim ludziom. Jeżeli to jest na odpowiednim poziomie to sprawa jest prosta i sprowadza się do stwierdzenia: OK, PODOBA MI SIĘ! CO MAM SPRZEDAWAĆ?

Dla Ciebie natomiast najważniejsze jest to, z kim pracujesz. Dla Ciebie powinny być najważniejsze relacje z Twoim sponsorem i Twoimi partnerami, których pozyskałeś. Jeżeli dobrze ułożysz sobie z nimi współpracę, to każdy producent będzie Was szanował.

Reasumując. Jeżeli prowadzisz sprzedaż bezpośrednią to koniecznie musisz znać zalety swojego produktu, bo będziesz rozmawiał z klientami, którzy przywiązują uwagę do produktu.
Jeżeli natomiast będziesz budował sieć swoich współpracowników, to o wiele ważniejsze są Twoje umiejętności lidera, a także narzędzia jakimi trzeba będzie docierać do kolejnych grup klientów i współpracowników.

No cóż, jeżeli stanie się zupełnie obojętne co sprzedajesz, to znaczy, że rozpoczął się proces Twojego dojrzewania w tym biznesie, a wtedy zaczynasz odcinać kupony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz